
De creativiteitskalender
Organisaties moeten constant blijven innoveren in deze wereld die razendsnel verandert. Creativiteit is de sleutel tot innovatie en wordt daarom ook wel gezien als de belangrijkste skill van de 21ste eeuw. Organisaties met creatieve mensen zijn niet alleen innovatief, maar ook effectief en flexibel. Creatieve medewerkers hebben daarnaast meer plezier in hun werk. Met dit programma train je met concrete opdrachten je creativiteit en werk je aan een omgeving die creativiteit bij anderen stimuleert.
Alleen met creativiteit kom je tot oplossingen, Einstein zei ooit: “We kunnen onze problemen niet oplossen door op dezelfde manier na te denken als op het moment dat we ze gecreëerd hebben.” Gelukkig heeft iedereen creativiteit in zich en is het een vaardigheid die getraind kan worden.
Creativiteit kan gestimuleerd door bijvoorbeeld te associëren, te observeren of te experimenteren. Daarnaast is een open, nieuwsgierige houding en een veilige sociale omgeving belangrijk. Men moet zich veilig voelen om nieuwe en misschien wel onconventionele ideeën te uiten zonder hierop te worden beoordeeld.
De creatieve ideeën van medewerkers kunnen leiden tot grootschalige innovaties. En het loslaten van je creatieve geest moet niet beperkt worden tot brainstormsessies, maar kan op elk moment van de dag ontdekt en toegepast worden.
Samen met Unilever heeft Emotion Studio een programma ontwikkeld om het creatieve potentieel van de medewerkers tot bloei te laten komen. De kalender die hieruit voortgekomen is, stimuleert medewerkers hun creatieve vaardigheden op een leuke en bindende manier te onderzoeken door een nieuwsgierige houding aan te nemen, nieuwe ervaringen te bieden, een andere manier van kijken aan te meten, en de zintuigen te stimuleren.
Ben je geïnteresseerd om deze kalender in te zetten in jouw organisatie? Neem vandaag contact met ons op voor de mogelijkheden.